Te lang geleden!

De titel van deze blog verklapt het al; het is te lang geleden dat ik een blog heb geplaats!! Deze keer had het te maken met het overzetten naar een .nl domein ipv van een wordpress.com adres… Technisch verhaal, maar dit gaat allemaal goed komen! Omdat er zo veel dingen gebeuren rondom Rick rent voor KiKa moet ik echt een blog schrijven na mijn laatste blog van half januari! Er is weer zo veel gebeurd, lees snel verder!

Statiegeld Actie Albert Heijn in Ulft

In de maanden december en januari heeft er bij de Albert Heijn in Ulft een statiegeld zuil gestaan voor KiKa! Via Facebook en andere social media hebben we er zo veel mogelijk aandacht aan gegeven en dit heeft geholpen! Voor het personeel van de Albert Heijn werd ik bijna een bekend persoon omdat ik er elke twee weken was om de bonnetjes op te halen 🙂 Inmiddels is de actie hier afgelopen en ik kan al stiekem verklappen dat er  een groot bedrag op is gehaald, hoeveel precies hou ik nog even voor mij want morgen gaan we het bij de bank tellen en storten!

IMG_5147

Verzameling van de laatste keer!

Ziek!

Ongeveer eind januari merkte ik dat ik steeds iets vermoeider werd, moeilijker herstelde van een inspanning en meer en vaker moest hoesten. Iets dat mij wel vaker overkomt en dit is vaak na een paar dagen weer weg. Nu helaas niet…. Ook voelde ik een blessure aan mijn kuit en had ik een gespannen rug, zo verstandig al ik ben (…) had ik het hardlopen even op een laag pitje gezet.
Maar het bleef een beetje aanhouden deze keer. Achteraf waren dit waarschijnlijk ook allemaal tekenen van mijn lichaam dat er iets niet helemaal goed was.
En jawel hoor, vorige week zondag werd ik ziek: griep!! Dit overkomt mij bijna nooit maar nu had ik het koud, warm, geen eetlust(haha, dat kan ook dus), enz. Zelf een paar dagen ziek thuis gebleven van het werk.

Op dit moment ben ik gelukkig weer helemaal hersteld! Wel heeft mijn opgebouwde conditie er een kleine dipje van gekregen, dit merkte ik vandaag. Na ongeveer 3 weken had ik vanmiddag weer een rondje hardgelopen (ik had daarvoor al wel weer gefietst en gewandeld); het was heerlijk maar ook vermoeiend en dat al na 5 km. kortom het gaat weer goed maar de geleden schade moet ik nog wel inhalen!

Nieuwe statiegeld actie Jumbo Dinxperlo!

Sinds ongeveer anderhalve week staat er bij de Jumbo Arentz in Dinxperlo een prachtige oranje statiegeld zuil! Voordat ik hier iets meer over vertel moet ik eerst mensen bedanken: ten eerste moet ik Estinea, locatie WAGU bedanken! Een heel aantal jaren heb ik zelf ook bij de WAGU gewerkt en daarom was deze connectie snel gelegd. De cliënten hebben geweldig werk geleverd door een prachtige zuil voor mij te maken. Nogmaals dank hiervoor! Daarnaast moet ik Krajenbrink Klompen(haha ook een oud werkgever van mij) en mijn moeder bedanken voor het schilderen van deze zuil!

Er staat op dit moment dus een zuil bij de Jumbo in Dinxperlo. Deze zuil zal er nog ongeveer een week staan, daarom hebben we hier heel veel extra aandacht aan gegeven. Ik als oud Dinxperloer hoop dat er veel mensen hun statiegeld bon in de zuil gaan doen, daarom hebben we er alles aan gedaan. O.a. een radio interview! Nou wie mij kent weet dat ik wel veel en graag praat, maar een interview op de radio is toch weer net even iets anders. Kom ik wel uit mijn woorden? Komt de boodschap wel over? Allemaal vragen waar ik mee zat.
Op maandag 12 februari werd ik door Dinxper FM uitgenodigd om bij hun in de studio te komen. Het was een weerzien van bekenden; degene achter de knoppen was mijn oud docent van Sport en Bewegen: Henk-Jan Freriks, en de “hobby” DJ’s deze avond voor Dinxper Sportief waren mijn oom Herman Bussink samen met Gerard Bruggink.
Het werd een gezellig avond waarin alles eigenlijk vanzelf ging! Henk-Jan, Herman en Gerard prachtig om te zien hoe bedreven jullie zijn in het radio maken en bedankt voor het interview! Voor wie het interview nog een keer na wil luisteren, kijken op http://www.dinxperfm.media/ en dan bij uitzending gemist bij de datum 12/02/2018 om 18.00 uur!

192b8a00-2123-4c3b-9775-2b6eb820408f

Naast dat we op de radio zijn geweest hebben we via Facebook er ook aandacht aan geschonken en wederom via de krant. In de wekelijkse plaatselijke krant “Dinxper Nieuws” heeft onderstaand stuk gestaan met een foto erbij van mij en Teun bij de desbetreffende zuil:

0cf3b28e-0830-41e8-8a74-ca092bde3d34

Zoals je kunt lezen, is er veel aandacht aan de statiegeld zuil besteed, ik hoop op veel bonnetjes voor KiKa!

 

Nieuw horloge!

In mijn vorige blog schreef ik dat ik 33 jaar was geworden. Dit bevalt prima moet ik zeggen 😉 Gelukkig hoort bij het jarig zijn ook cadeautjes en die heb ik gekregen! Sinds een maandje ben ik trotse eigenaar van een ware Garmin Forerunner! Voor de niet kenners (en dat zijn er vast veel) : Garmin is een van de voorlopers op het gebied van technische ondersteuning van hardlopers. En mensen wat ben ik blij met mijn nieuwe horloge. Naast dat ik hem mooi vind, is het erg leuk is dat ik mijn achtergrond van de horloge aan kan passen, dit heb ik natuurlijk ook gedaan. Hoe toepasselijk is deze achtergrond voor mij? Dit maakt mij nog bewuster dat we ongeveer nog maar 8 maanden hebben tot aan de New York Marathon!

 

997486F2-ED8A-429E-9EC9-28BE745872FC

Tussenstand!

Af en toe is het erg leuk om te kijken op hoeveel we staan voor KiKa. Ik moet zeggen dat ik heel erg trots ben op het bedrag dat we nu al hebben opgehaald! De 6000 euro dit ik mijnzelf als doel had gesteld gaan we halen, daar ben ik van overtuigd. En als ik kijk naar welke acties er nog gaan komen wordt ik heel enthousiast! Zonder al jullie hulp was dit allemaal niet mogelijk geweest, daarom wil ik ook deze donateurs weer bedanken: oom Heinz en tante Ankie, Mijnen Media, schoonpa Harrie en Mariska! Wat komen er grote bedragen binnen, super!

image1 tussenstand

€4025,- voor KiKa is al binnen!

 

Dit was weer deel 1 van alles van de afgelopen tijd! Volgende week meer over een prachtige actie die is georganiseerd door mijn lieve Aafke en mijn schoonzus Janneke in Zwolle! Waarschijnlijk zal Aafke deze blog zelf schrijven, dus heb ik de volgende keer een gast-blogster… stoer he 😉 Ook zullen we dan een tipje van de sluier lichten over een actie op de basisschool van Saar! Bedankt alvast en tot de volgende keer!

Update sinds de vorige keer
Hardlopen: 90 km.
Survival: 1 keer
Sponsorgeld: €4025,-

Plaats een reactie