Eindelijk weer :-)

Ja lieve mensen! Het is weer te lang geleden dat ik iets blog… En als zelfs een van de grootste namen uit hardlopend Achterhoek vraagt wanneer er weer een blog komt, dan schaamde ik me wel een beetje! Maar goed, helaas soms te weinig tijd maar ik zal weer proberen mijn leven te beteren. Er zijn tenslotte genoeg dingen waarover ik kan schrijven 🙂

Voorloper “late Kerst te vroege Nieuwjaarsloop” van AVA Aalten

Halverwege december kreeg ik een bericht van Geert Wevers, hij is lid van atletiekvereniging AVA uit Aalten en tevens werkzaam bij dezelfde organisatie als waar ik werk. Geert is een echte hardloop goeroe , hij heeft ook een website die inmiddels al meer als honderdduizenden keren door heel hardlopende Nederland is bezocht. Ook zet Geert en zijn vrienden van AVA zich ook regelmatig in voor goede doelen. Toevallig hadden ze 23 december nog een actie staan en schrik niet.. Er is € 18.695.95 euro opgehaald tijdens de GUV marathon voor het kind! Geweldig toch!

Geert vroeg me om een route uit te zetten en (uiteraard) voorloper te zijn bij de jaarlijkse late Kerst te vroege Nieuwjaardloop te zijn van AVA. Ze wilde graag een keer de omgeving van Ulft verkennen. Vond het best een eer en erg leuk om iets van de omgeving te laten zien.
Op  woensdag 27 december zijn we met de groep van AVA begonnen bij de DRU in Ulft en samen hebben we een route van 13 km hardlopen gemaakt.

Deze ochtend was erg geslaagd. Ik train normaal altijd in mijn eentje en ik merkte dat het lopen in de een groep me erg gemakkelijk af ging. Bij de 9 km had ik pas door dat ik hardlopen was. Tijdens de vele gesprekken, ook nadien viel vaak het woord KiKa. Wat een leuke en gezellig mensen waren het! Als verassing (bedankt Geert en Frank) ging de pet op het einde nog even rond, een prachtig onverwachts bedrag van €48,60 gaat weer richting KiKa. Hier het verslag op de site van Geert: http://geertwevers.blogspot.nl/search/label/Late%20Kerst%20te%20vroege%20Nieuwjaarsloop

 
KiKa kalenders van de Kleine Zeester

In een van mijn vorige blogs heb ik verteld over de prachtige kalenders die zijn gemaakt door alle kinderen van de opvang de Kleine Zeester in de Bontebrug. Schoonzus Eva voor de opmaak en alle kinderen (ook onze Teun) hebben hun best gedaan! En hoe………. Half december zijn de inschrijfformulieren gemaakt en naar ouders uitgedeeld en ik mag met heel veel trots zeggen dat we €300 euro hiermee hebben opgehaald!!!! Prachtig!

Aafke heeft alle kalenders mooi ingepakt en deze zijn inmiddels afgegeven bij de Kleine Zeester. Nogmaals bedankt!
Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in z’n kalender, we hebben er nog een paar liggen!

Kalenders aafke

 
Snertloop

Zaterdag  6 januari was er bij mijn oude voetbalclub DZSV in Dinxperlo de jaarlijkse Snertloop. Samen met mijn broer Wilco en een sportieve vriendin van hem, Gaby, hadden we ons ingeschreven voor de 6 km. De 6 km vertrok vroeg in de middag, daarom hadden we hier voor gekozen omdat we allemaal in de middag nog druk waren (ik helaas met werk). Het was een lekker rondje (af en toe erg moddiger) waarbij Wilco en ik op het laatste nog even flink hadden aangezet. Lekker om weer een keer een wedstrijdje te lopen en leuk om veel oude bekenden te zien! Ook was de snert (erwtensoep voor degene die niet uit de Achterhoek komen :-)) na afloop over heerlijk. Hieronder nog wat foto’s:

 
Collecteren in de kerk

Afgelopen zondag werden we als gezin uitgenodigd door mijn vader om naar de kerk te komen. Hij was 25 jaar werkzaam bij de kerk als organist en zou worden gehuldigd. In de dagen hiervoor had mijn vader geregeld dat de collecte in de kerk deze keer naar mijn actie voor KiKa zou gaan! Erg leuk voor mij natuurlijk!

Tijdens de dienst werd mij nog gevraagd om iets over mijn avontuur te vertellen. De voorganger introduceerde me als iemand die een gave had om zo ver te kunnen lopen en daarmee ook mensen kan helpen… Zo had ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken, maar was erg leuk.
Eenmaal voor de microfoon kon ik goed mijn verhaal kwijt. Mocht iemand nog het tranentrekkende en emotionele verhaal horen, op 1 uur en 2 minuten op de volgende link: http://kerkdienstgemist.nl/assets/1511774-Kerkdienst-NIEUWJAARSBEGROETING-en-jubileum-organist#.WlU2I5WumM8
Na afloop van de dienst kreeg ik veel complimenten en aanmoedigingen. Hoeveel het precies heeft opgebracht hoor ik aan het einde van deze week, maar het beloofd weer een mooi bedrag te worden.

Op Facebook had ik het al benoemd: het gaat geweldig met de donaties en acties voor KiKa. Het bedrag stond een tijdje op 2.222,00 (haha helaas kon je geen 22 cent donderen) Je verzin dit rond bedrag toch niet?
Foto
Inmiddels heb ik geen rond bedrag meer. Elbert Raben heeft gedoneerd, hier ben ik natuurlijk weer heel erg blij mee! Thanks Elbert!

Om het nu af te ronden: alle anderen dingen gaan gewoon door, zoals de flessenactie bij de AH, aanschrijven van sponsoren, enz. Maar ik denk dat we samen ook al heel trots kunnen zijn op alle dingen die we hebben bereikt!

Update van de afgelopen weken
Hardlopen: 35 km
Survival: 1 keer (schaam schaam)
Sponsorgeld: 2.247,- (er moeten nog wat bedragen worden overgemaakt)

 

Plaats een reactie