De decembermaand is begonnen!

Deze blog is een dagje later dan jullie normaal gewend zijn, maar door de het drukke weekend (sinterklaas vieringen en de MontferlandRun) had ik gisteren echt geen tijd meer om nog iets te schrijven. Maar ik beloof bij deze dat ik extra mijn best doen vandaag 😉

Statiegeld zuil Albert Heijn Ulft
Vorige week kreeg ik een mail van Gerwin (manager van de AH Ulft) dat de statiegeld inzameling voor Rick rent voor KiKa al was begonnen! Blij verrast dronk ik snel het laatste beetje cola uit de fles en ben ik met deze fles op de fiets gestapt om het met eigen ogen te aanschouwen. Nadat ik maar liefst een bonnetje had van 0,25 euro (!!), heb ik deze met veel trots in de zuil gedeponeerd. Ik zag al dat er meer bonnetjes inzaten, helemaal super dus! Afgesproken met Gerwin dat ik eens in de twee weken langs kom om de zuil te legen. Wie mij een beetje kent: ik kan haast niet wachten tot de eerste keer..
Via Facebook heb ik PR gemaakt voor deze actie ook is het bericht meerdere malen gedeeld, dus ik heb alle vertrouwen en hoop in dat er veel bonnetjes in komen. Hieronder nog twee foto’s van deze prachtige zuil!

Montferland Run
Zoals jullie de meesten van jullie wel wisten, liep ik gisteren de Montferland Run. Dit heb ik gedaan samen met mijn werkgever Estinea. We doen met Estinea Fit & Vitaal mee aan 6 runs hier in de regio. Zelf ben ik, samen met collega Boudewijn, ook betrokken bij dit hele gebeuren en de uitvoering.
Volgens mij heb ik de laatste twee jaar geen run gemist, dat geeft ook aan dat ik er altijd erg veel plezier naar toe ga. Ook het samen hardloopen met mensen met een beperking, is voor mij een vanzelfsprekendheid en geeft me altijd heel veel genoegdoening! Hier kan ik nog wel veel meer over vertellen..

Maar gisteren de MontferlandRun dus. Samen met mijn schoonzus Eva heb ik deze twee weken geleden al een keer verkend en ook gisteren zijn we samen die kant op gegaan. Bij een locatie van Estinea, in de buurt van de start, stond alles netjes klaar; koffie, thee, water, shirtjes, startnummer enz. enz… Wat een luxe eigenlijk 🙂
We liepen tegen 10.15 uur richting de start; ik had me ingeschreven voor de “maar” 7,5 km gelopen omdat de 15 km pas in de middag van start ging en dit niet echt paste in het sinterklaas-weekend-schema. Richting de start zei dat ik graag onder de 40 minuten wilde lopen (niet iedereen geloofde daar in haha), normaal doe ik dit nooit en ga ik altijd maar van start en loop zo hard mogelijk…
Voor de start vond ik het erg koud (had wel een muts op) en ook kreeg ik mijn handen niet echt warm maar toen we (vrij onverwachts werden we weggeschoten) kwam ik al snel op temperatuur. Samen met collega Boudewijn liepen we lekker en vlogen de kilometers voorbij. Ik hield me wel een beetje in omdat ik wist dat de laatste 2,5 km nog enkele heuveltjes kwamen en hier nog vrij fris aan wilde beginnen. Toch hadden we een prima tempo te pakken en liep ik redelijk op schema. Bij het ingaan van de laatste 2,5 km moest Boudewijn helaas afhaken met een blessure, maar het tempo kon ik goed erin houden. De heuvels gingen vrij soepel en ik kon zelfs het laatste deel van het parcours nog versnellen. Dit kwam ook door alle aanmoedigingen van de vele toeschouwers, geweldig en dank daarvoor! Met de finish in zich perste ik er nog alles uit en kwam op (voor mij) prachtige tijd uit: 38.59! Ruim onder de 40 minuten! Man wat was ik blij! Een twee jaar terug liep ik hier nog 43.45 (vorig jaar liep ik hier de 15 km). Na de finish heb ik nog enkele collega’s aangemoedigd en natuurlijk Eva, ook zij liep een prachtige tijd!!

Kortom een zeer geslaagde ochtend! Wel schrok ik later een beetje van de foto’s… (trouwens deze keer niet in het bekende oranje KiKa shirt, maar in die van Estinea) Ik zag dat ik weer wat kilo’s ben aangekomen (rot sinterklaas 😉 ). Ik besef dat ik deze ook tijdens het hardlopen met mij mee draag. Deze strijd zal ik waarschijnlijk altijd wel houden maar op foto’s zag ik dat het nu best iets minder mag 😉 Op meerdere gebieden dus wel aan de winkel!

Deze week zijn er verder weer veel dingen achter de schermen gebeurd! Als het zichtbaar wordt deel ik dit natuurlijk via socialmedia en de wekelijkse blogs!

Fijne week en tot snel!

Update van de afgelopen week:
Hardlopen: 16 km
Survival: 2 keer (!)
Sponsorgeld: 1218 ,-

Een gedachte over “De decembermaand is begonnen!

Plaats een reactie